Você está aqui: Início » Concursos e Licitações » Doutorado na Alemanha (Universidade de Bonn)

Doutorado na Alemanha (Universidade de Bonn)

Cadastrado em 21/11/2016

Data limite de aplicação: Closing date for applications 23 December 2016

Abriu recentemente uma chamada para fazer doutorado na Alemanha na Universidade de Bonn em parceria com a Universidade das Nações Unidas e o Centro para Pesquisa em Desenvolvimento (ZEF). A pesquisa poderá ser desenvolvida em quatro países, Brasil, Ghana, Índia e Alemanha. Nossos grupos de pesquisa (CORS e GPublic) serão instituições apoiadora para a realização da pesquisa aqui no Brasil. Serão 13 alunos de doutorado com bolsa e reserva técnica.

Segue breve descrição, que está detalhada na página http://www.zef.de/onehealth.html:

The Fortschrittskolleg “One Health and Urban Transformation – recognizing risks, developing sustainable solutions” was launched in July 2016 and will investigate the various dimensions and transformations of the urban systems and their impact on human, animal and environmental health. The historical development and current challenges of North Rhine-Westphalia with a particular focus on the Ruhr Valley, will be contrasted with three urban metropolitan areas: São Paulo (Brazil), Accra (Ghana) and Ahmedabad (India).

The ‘One Health’ concept adopts an integrative perspective of health, recognizing the intrinsic interconnections between human, animal and environmental health. Consequently, the environmental, social and economic systems interact with and shape One Health. Investigating these interactions in the context of urban transformation form the basis for developing sustainable solutions that maximize synergetic effects, minimize trade-offs and mitigate health risks.

Os interessados poderão consultar diretamente a página ou entrar em contato com Alexandre Nicolella: nicolella@usp.br